About

Sunday 3 November 2019

PROGRAM GOTONG ROYONG "CLEAN GAMES" UTP & UniKL Mimet

Pagi ini di Pantai Peranginan Teluk Senangin sedang berlangsung Program "Clean Games" anjuran Universiti Teknologi Petronas (UTP) Cawangan Seri Iskandar. 

Seramai 84 orang Mahasiswa dan Mahasiswi daripada Universiti Petronas Malaysia, UniKL Mimet, 3 orang daripada KUASA dengan kerjasama Majlis Perbandaran Manjung melaksanakan program tanggungjawab sosial korporat membersih kawasan pantai peranginan daripada sampah sarap.

Agenda pembersihan pantai daripada sampah sarap yang telah berjaya mengumpulkan sampah sebanyak 400 kg dikutip oleh mereka dalam masa 4 jam kebanyakkan sampah-sampah tersebut telah dibuang pada tempat sebenarnya tetapi telah diselongkar keluar oleh monyet-monyet liar yang terdapat di kawasan peranginan tersebut dan juga sampah yang dibiarkan oleh pengunjung pantai perkelahan tersebut.

Semoga usaha baik yang telah berjaya dilaksanakan pada hari ini dapat memberi kesedaran yang berguna kepada pengunjung pantai peranginan agar dapat memelihara dan bersama menjaga kebersihan tempat peranginan daripada sampah sarap kerana pantai adalah milik semua dan menjadi tanggungjawab awam untuk mengekalkan keindahan dan kebersihannya.

Bahagian Kemasyarakatan
Jabatan Pembangunan Komuniti Dan Sosial
Majlis Perbandaran Manjung





0 Comments:

Post a Comment