About

Saturday 14 January 2023

Penganjuran Teluk Batik Beach Run 2023

 Telah berlangsung dengan jayanya Penganjuran Teluk Batik Beach Run 2023. Aktiviti utama adalah pelepasan acara “Fun Run” yang terbuka kepada dua kategori iaitu 3KM dan 6KM.

Program ini juga dimeriahkan lagi dengan penyertaan dari segenap lapisan masyarakat yang berbilang kaum dari pelbagai peringkat usia. Program ini juga dimeriahkan lagi dengan aktiviti Zumba dan perkelahan santai di persisiran pantai Teluk Batik.
Selain itu, program telah dirasmikan oleh Encik Mohd Helmi Bin Ariffin selaku Setiausaha Perbandaran Majlis Perbandaran Manjung, Ketua Jabatan Pembangunan Komuniti dan Sosial iaitu Encik Issamudin Bin Ibrahim. Seterusnya, program ini juga disertai oleh masyarakat setempat, peserta-peserta dari luar negeri dan juga kakitangan awam.
Sehubungan dengan itu, program ini adalah juga bertujuan untuk menjadikan Pantai Peranginan Teluk Batik kearah sebuah kawasan pelancongan yang diiktiraf sebagai “Low Carbon Zone”. Semoga usaha menjadikan Teluk Batik sebagai Zon Hijau ini dapat diteruskan dan berjaya dilaksanakan pada suatu masa kelak.
Setinggi ucapan tahniah juga diucapkan kepada Three Sixty Five Empire yang sudi bersama-sama menjayakan program pada kali ini.
Bahagian Sukan
Jabatan Pembangunan Komuniti dan Sosial
Majlis Perbandaran Manjung






0 Comments:

Post a Comment