About

Friday 13 January 2023

SUMBANGAN TANGGUNGJAWAB SOSIAL KORPORAT PUNCAK EMAS INFRA SDN.BHD MENCERIAKAN KEJIRANAN KOMUNITI

 14 Januari 2023 (Sabtu) - Komuniti Taman Fasa 2A, Seri Manjung merakamkan kesyukuran dan terima kasih kepada pengurusan Puncak Emas Infra Sdn.Bhd (PEISB) Seksyen Manjung di bawah pimpinan Tuan Ammirul Mazelan, Pengurus Seksyen Manjung yang telah membenarkan penglibatan PEISB dalam program CSR gotong-royong menebang pokok-pokok yang membahayakan komuniti di kejiranan Taman Fasa 2A, Seri Manjung tersebut.

Terdapat enam batang pokok dilupuskan termasuk pokok kelapa, pokok mempelam dan pokok kurma yang telah besar dan tinggi dimana mewujudkan kebimbangan terhadap keselamatan komuniti perumahan, komuniti surau dan orang ramai yang menggunakan jalan tersebut. Pihak komuniti tidak digalakkan untuk menanam pokok-pokok yang tidak bersesuaian seperti pokok kelapa yang boleh mengundang masalah di kawasan penempatan komuniti.
Program tersebut telah mendapat kerjasama padu daripada ahli Kawasan Rukun Tertangga (KRT) dibawah pimpinan Encik Abdullah Kassim @ "Paklah" dan Persatuan Penduduk Taman Fasa 2A, dibawah pimpinan Encik Rostam yang turun beramai-ramai untuk menghidupkan semula semangat bergotong-royong dikalangan komuniti
Objektif program ialah bagi memberi sumbangan kepada komuniti disamping memupuk semangat kerjasama, perpaduan dan merapatkan hubungan ukhuwah dikalangan persatuan serta mewujudkan persekitaran yang selamat dan harmoni.
Sekalung penghargaan dan terima kasih kepada Puncak Emas Infra Sdn.Bhd yang menghulur tanggungjawab sosial korporat yang telah menceriakan komuniti di perbandaran.

"Kejiranan sepakat membawa berkat"

Bahagian Kemasyarakatan
Jabatan Pembangunan Komuniti dan Sosial
Majlis Perbandaran Manjung







0 Comments:

Post a Comment