About

Tuesday 10 January 2023

PROGRAM GOTONG-ROYONG BERSAMA AGENSI KUKUHKAN HUBUNGAN STRATEGIK

 11 Januari 2023 (Rabu) - Bertempat di Tapak Peniagaan Arena Peladang, Seri Manjung sebentar tadi telah diadakan program gotong-royong di antara Pertubuhan Peladang Kawasan Manjung Selatan bersama Jabatan Kesihatan Persekitaran (Zon 1 - Seri Manjung/Lumut/Pangkor) Majlis Perbandaran Manjung.

Turut hadir ialah Tuan Haji Khasfullah Rashit, Pengurus Besar Pertubuhan Peladang Kawasan Manjung Selatan.
Tujuan program gotong-royong pada pagi ini ialah bagi melupuskan sampah pukal yang telah ditinggalkan oleh penyewa terdahulu di tapak perniagaan, dimana penyewa yang baharu akan mengambil alih penyewaan premis perniagaan makanan dalam masa yang terdekat.
Keperluan menambah suasana yang ceria dan selamat kepada pengusaha perniagaan dan pengunjung yang akan mengunjungi gerai-gerai perniagaan di kawasan tersebut.
Objektif program adalah bagi mendidik pemilik premis perniagaan terutama premis makanan untuk memastikan mematuhi kehendak yang ditetapkan oleh pihak Majlis berhubung aspek kebersihan dan pembuangan sampah yang dilupuskan.
Pihak Majlis amat menghargai keprihatinan pengusaha peniagaan makanan yang mencari rezeki dengan mengamalkan kebersihan persekitaran kearah melahirkan daerah Manjung yang bersih, ceria dan makmur.
Bahagian Kemasyarakatan
Jabatan Pembangunan Komuniti dan Sosial
Majlis Perbandaran Manjung







0 Comments:

Post a Comment