About

Friday 20 January 2023

PROGRAM GOTONG-ROYONG MEMBERSIH SURAU ERATKAN HUBUNGAN KOMUNITI DAN PIHAK BERKUASA TEMPATAN

 21 Januari 2023 (Sabtu) - Surau Nadwah Islamiah, Taman Melati Lumut dengan kerjasama pasukan Penyelenggaraan Pokok, Unit Landskap Majlis Perbandaran Manjung (MPM) telah melaksanakan program gotong-royong menebang pokok-pokok yang merbahayakan di kawasan persekitaran.

Program anjuran Jawatankuasa Surau Nadwah Islamiah yang dipengerusikan oleh Tuan Norizat Che Mat turut disertai oleh Ahli Jawatankuasa (AJK) surau serta penduduk setempat.
Pihak muslimat surau membersihkan bahagian dalam surau manakala pihak AJK surau dan Pasukan Penyelenggaraan Pokok Unit Landskap MPM menumpukan kerja-kerja menebang pokok dan membersihkan kawasan luar.
Aktiviti gotong-royong secara santai dan mesra antara AJK Surau, komuniti setempat dan pasukan Unit Landskap MPM dilihat dapat memupuk semangat kerjasama dan rasa tanggungjawab yang seharusnya diterapkan dalam amalan harian bagi mendekatkan komuniti dengan surau dan secara khususnya mendekatkan diri kepada Allah.
Sebelum itu, Pasukan Penyelenggaraan Pokok Unit Landskap MPM turut membantu melupuskan aduan komuniti berkaitan sepohon pokok yang tumbang merintangi jalan masuk ke Maahad Tahfiz Bayt Al-Ikhlas di Kampung Padang Tembak Lumut.
Sekalung penghargaan dan terima kasih kepada Pasukan Penyelenggaraan Pokok Unit Landskap MPM diatas sumbangan serta khidmat bakti demi kemaslahatan komuniti setempat.
Bahagian Kemasyarakatan
Jabatan Pembangunan Komuniti dan Sosial
Majlis Perbandaran Manjung






0 Comments:

Post a Comment