About

Monday 31 August 2020

PROGRAM GOTONG-ROYONG PENGHUNI APARTMENT TAMAN SENTOSA, SITIAWAN

 

Muafakat Membawa Berkat...bulat air kerana pembetong..bulat manusia kerana sepakat.

Pagi ini bertempat di Apartment Taman Sentosa, Sitiawan sedang berlangsung program gotong royong membersih dan membuang sampah pukal yang telah ditinggalkan lama oleh bekas penyewa perumahan tersebut.
 
Program anjuran Persatuan Penduduk Apartment Sentosa dengan kerjasama Jabatan Kesihatan Dan Perkhidmatan Bandar Majlis Perbandaran Manjung.
 
Perumahan apartment ini yang diduduki oleh pelbagai rumpun bangsa terdiri daripada Melayu, Cina, India, Iban dan Kadazan bermandi peluh pagi ini adalah bagi membersih dan membuang sampah pukal yang telah lama terbiar dan ditinggalkan oleh bekas penyewa yang telah berpindah dan juga terdapat penyewa yang masih menetap disini tetapi menjadikan rumah kosong sebagai setor barangan lusuh mereka.
 
Program gotong royong dengan pengisian 2 dalam 1 adalah bagi membersih kawasan tempat tinggal serta memupuk hubungan baik antara pelbagai kaum. 
 
Semangat tolenrasi, bekerjasama dan bertanggungjawab perlu ada pada setiap penghuni perumahan jenis strata ini dalam usaha membentuk muafakat dalam komuniti bagi memupuk bibit perpaduan yang menjamin hubungan baik disamping menjaga persekitaran bangunan kediaman yang didiami agar selamat, bersih dan ceria.
 
#Muafakat membawa berkat
 
Bahagian Kemasyarakatan
Jabatan Pembangunan Komuniti & Sosial
Majlis Perbandaran Manjung





 

0 Comments:

Post a Comment