About

Wednesday 19 August 2020

 GOTONG ROYONG GERAK KERJA RAKAN TAMAN

Pagi ini bertempat di kawasan lapang Taman Manjung Point Seksyen 1, Seri Manjung berlangsung program gotong royong Rakan Taman anjuran Rakan Taman Manjung Point 1 dibawah kelolaan Pengerusinya Tuan Haji Mohd Tejuddin Bin Kamaruddin.
 
Program gotong royong dilaksanakan bagi membersih kawasan sekitar pokok buah-buahan yang dibekalkan oleh Unit Landskap Majlis Perbandaran Manjung pada Majlis Pelancaran Gerak Kerja Rakan Taman Majlis Perbandaran Manjung yang telah dirasmikan oleh Tuan Mohd Helmi Bin Arifin, Setiausaha Perbandaran Majlis Perbandaran Manjung pada 28 Disember 2019.
 
Sebanyak 8 jenis pokok buah-buahan dibekalkan pada program tersebut iaitu pokok Durian Belanda, Jambu Madu, Kedondong, Belimbing, Ciku, Kedondong, Belimbing Buluh dan Limau Kasturi.
 
Objektif program adalah bagi menyemai kesedaran dikalangan komuniti untuk mencintai serta mempunyai sifat kepunyaan kepada taman awam, taman kejiranan atau kawasan lapang sebagai aset awam yang perlu dipelihara dan dijaga. Disamping itu, menyemarak semangat perpaduan dan intergrasi sosial di kalangan komuniti.
 
Bahagian Kemasyarakatan
Jabatan Pembangunan Komuniti & Sosial
Majlis Perbandaran Manjung
 





 


0 Comments:

Post a Comment