About

Monday 17 August 2020

AKTIVITI KETUA-KETUA KOMUNITI DAERAH MANJUNG SEMPENA BULAN KEMERDEKAAN DAN BULAN ZULHIJJAH


Bulan Ogos adalah bulan untuk merayakan kemerdekaan yang ditunggu-tunggukan oleh seluruh rakyat tanah air tumpah darah negaraku Malaysia.
 
Kebetulan pula pada di akhir bulan Julai umat islam seluruh dunia merayakan Hari Raya Idul Adha 1441 Hijrah dan melaksanakan tuntutan sunat muakkad ibadah kurban.
 
Ketua-ketua komuniti yang aktif di Daerah Manjung yang terdiri daripada Pengerusi Kawasan Rukun Tertangga (KRT), Pengerusi Persatuan Penduduk (PPP) dan Pengerusi Pusat Pemulihan Dalam Komuniti (PPDK) telah melaksanakan pelbagai program-program yang menyatukan komuniti dalam membentuk hubungan erat bersama agensi Pihak Berkuasa Tempatan Majlis Perbandaran Manjung.
 
Terima kasih kepada Pengerusi Persatuan Penduduk Taman Fasa 2C, Tuan Haji Abdullah Bin Omar, Pengerusi KRT Samudera 1, Encik Abdullah Bin Ngahbiah, Tuan Haji Sabaruddin Bin Hassan, Pengerusi KRT Lumut, Encik Safaruddin, Pengerusi KRT Zon 6 yang telah menjayakan ibadah kurban bersama komuniti setempat.
 
Selain daripada itu aktiviti memeriahkan sambutan bulan kemerdekaan dan lain-lain program yang berbentuk kemasyarakatan oleh Pengerusi Persatuan Penduduk Taman Manjung Baru, Tuan Haji Ibrahim, Puan Hajah Badariah, Pengerusi KRT Manjung Zon 1, Tuan Haji Muaseh, Pengerusi KRT Fasa 1D2, Dato' Nazli, Pengerusi KRT Teluk Muruh, Tuan Haji Abu Bakar, Pengerusi PPDK Nur Hidayah dan Pengerusi Persatuan Penduduk Taman Desa Maju, Puan Fatimah Binti Arsad.
 
Semoga usaha gigih tanpa jemu Ketua-Ketua Masyarakat Daerah Manjung ini mendapat balasan pahala di sisi Allah SWT dan dikenang manis oleh komuniti setempat. 
 
Nilai jati diri pemimpin masyarakat seperti inilah yang memberi kekuatan kepada komuniti Daerah Manjung untuk memacu maju, progresif dan makmur.
 
" Bulat air kerana pembetong, bulat manusia kerana muafakat"
#Muafakat Membawa Berkat
 
Bahagian Kemasyarakatan
Jabatan Pembangunan Komuniti Dan Sosial
Majlis Perbandaran Manjung






 
 
 
 


 
 
 
 

0 Comments:

Post a Comment