About

Thursday 10 September 2020

PROGRAM MESYUARAT PENUBUHAN JAWATANKUASA PENDUDUK AHLI MAJLIS ZON 15 (LEKIR)

 

Petang ini sedang berlangsung Program Mesyuarat Jawatankuasa Penduduk Zon 15 (Lekir) di Kabin Mesyuarat di Dataran Perkampungan Tersusun Batu 7, Lekir, Sitiawan.

Ahli Majlis Perbandaran Manjung Zon 15 Puan Hajah Habibah Binti Rasdi adalah secara automatik dilantik sebagai Pengerusi Jawatankuasa Penduduk Zon 15. 
 
Ahli-ahli jawatankuasa yang lain menganggotainya adalah terdiri wakil daripada komuniti taman perumahan dan kampung yang terdapat di kawasan zon Ahli Majlis Zon 15 bermula daripada Batu 6, Lekir hingga Kampung Kayan, Lekir, Sitiawan.
 
Ahli Majlis Perbandaran Manjung yang merangkap Pengerusi Jawatankuasa Penduduk seumpama seorang ADUN yang mempunyai pelbagai DUN di bawah kawasan seliaannya. 
 
Majlis penerangan berkenaan tujuan Jawatankuasa Penduduk Zon telah disampaikan oleh Encik Muhamad Shukri Bin Ismail, Penolong Pegawai Tadbir Jabatan Pembangunan Komuniti Dan Sosial.
 
Objektif utama adalah sebagai flatform mewujudkan hubungan kerjasama diantara Majlis Perbandaran Manjung dan warga perbandaran dalam semua aspek dan juga sebagai satu inisiatif bagi memberi galakkan dan penyertaan warga perbandaran dalam hubungan kemasyarakatan serta menangani isu-isu perbandaran kearah menjadi bandar selamat serta menjalin hubungan baik antara komuniti zon 15 bersama Pihak Berkuasa Tempatan Majlis Perbandaran Manjung dan agensi kerajaan yang lain.
 
Bahagian Kemasyarakatan,
Jabatan Pembangunan Komuniti & Sosial
Majlis Perbandaran Manjung




 

0 Comments:

Post a Comment