About

Wednesday 16 September 2020

PROGRAM KONVOI HARI MALAYSIA 2020 KOMUNITI BERSAMA MAJLIS PERBANDARAN MANJUNG

 Malaysia Prihatin adalah tema Hari Kebangsaan dan Hari Malaysia 2020..

Pagi tadi bertempat di Padang Taman Manjung Point Seksyen 2, Seri Manjung telah berlangsung Program Konvoi Hari Malaysia 2020 dan Majlis Memasak Bubur Assyura anjuran Pengerusi Jawatankuasa Penduduk Zon 9.
 
Program telah dirasmikan oleh Tuan Haji Hamidun Bin Ahmad, Ahli Majlis Perbandaran Manjung Zon 8 yang mewakili bagi pihak Yang Dipertua Majlis Perbandaran Manjung.
 
Turut hadir adalah Ahli Majlis Zon 15 Puan Hajah Habibah Binti Rasdi dan Ahli Majlis @ Pengerusi Jawatankuasa Penduduk Zon 9 Tuan Haji Rosli Bin Abd Rahman sendiri selaku tuan rumah serta Pengerusi KRT setempat.
 
Program konvoi disertai oleh 5 Komuniti KRT dibawah Jawatankuasa Penduduk Zon 9 daripada komuniti KRT Samudera 1, KRT Samudera 2, KRT Manjung Point, KRT Manjung Point Seksyen 4&5, KRT Samudera Baru.
 
Peserta konvoi disertai oleh 20 buah kereta dan 30 buah motosikal yang dihiasi Jalur Gemilang bergerak daripada Padang Taman Manjung Point Seksyen 2 melalui bandar Seri Manjung yang diiringi oleh "team riders" Polis DiRaja Malaysia IPD Manjung.#Kredit PDRM.
 
Objektif program adalah bagi memupuk dan menyemarak semangat patriotisme dalam jiwa komuniti yang menyertai konvoi dan masyarakat yang melihat acara konvoi tersebut agar berdetik jiwanya mereka "..bertapa sayangnya mereka terhadap negaraku Malaysia.."
 
Apapun tanamkan perasaan sayang, hormat dan cintakan negara serta kukuhkan ikatan perpaduan berbilang bangsa dan agama kerana kita adalah benteng negara.
 
#Malaysia Prihatin
 
Bahagian Kemasyarakatan
Jabatan Pembangunan Komuniti Dan Sosial
Majlis Perbandaran Manjung





 

0 Comments:

Post a Comment