About

Sunday 31 May 2020

PERJUMPAAN EXCO PELANCONGAN NEGERI PERAK BERSAMA PENGIAT PELANCONGAN PULAU PANGKOR

Pada 31 Mei 2020 jam 10.00 pagi telah berlangsungnya Perjumpaan Exco Pelancongan Bersama Penggiat Industri Industri Pelancongan di Pulau Pangkor yang bertempat di Pangkor Village Beach Resort.

Perjumpaan tersebut dihadiri oleh YB Dato’ Nolee Ashilin binti Dato’ Mohamed Radzi selaku EXCO Pelancongan, YB Dato’ Seri Dr Zambry bin Abd Kadir selaku ADUN Pangkor, turut hadir Tuan Syamsul Hazeman bin Md. Salleh selaku Yang Dipertua Majlis Perbandaran Manjung, Tuan Zulhisham bin Ahmad Shukori selaku Pegawai Daerah Manjung serta Ahli Majlis Majlis Perbandaran Manjung dan pegawai-pegawai dari Pejabat EXCO Pelancongan, Tourism Perak, MPM dan juga Pejabat Daerah & Tanah Manjung.

Pelbagai permasalahan berkaitan sektor pelancongan telah dibincangkan bagi menangani situasi berikutan Pandemik Covid19 yang sedang melanda. Penduduk Pulau Pangkor yang merupakan antara yang turut terjejas dimana ekonomi utamanya adalah sektor pelancongan. 

Semoga idea, dapatan dan permasalahan yang dikongsi semasa perjumpaan tadi sedikit sebanyak dapat menghasilkan impak positif kepada sektor pelancongan khasnya di Pulau Pangkor dan daerah Manjung amnya.

Bahagian Pelancongan
Jabatan Pembangunan Komuniti dan Sosial
Majlis Perbandaran Manjung





0 Comments:

Post a Comment