About

Sunday 22 September 2019

PROGRAM INISIATIF SWASTA KEPADA KOMUNITI (22 SEPT 2019)

Teluk Ketapang, Pulau Pangkor pada hari ini berlangsung Program Inisiatif Swasta Mr. D.I.Y Trading Sdn Bhd bagi memenuhi tanggung jawab sosial korporat aktiviti penanaman pokok ambong-ambong atau merambong.

Teluk Ketapang, Pulau Pangkor juga dikenali sebagai Teluk Penyu kerana menjadi lokasi pendaratan penyu untuk bertelur adalah salah satu denstinasi baru acara pelancongan di Pulau Pangkor.

Seramai 25 orang kakitangan Mr. DIY melaksanakan aktiviti kemasyakatan dengan kerjasama Unit Landskap Majlis Perbandaran Manjung yang telah membekal pokok ambong-ambong atau Merambong sejenis tumbuhan yang menjadi makanan kesukaan penyu.

Selain daripada itu pihak Mr DIY juga telah menjalankan aktiviti membersih kawasan persekitaran Kota Belanda, Batu Bersurat, galeri dan jeti Awam Pulau Pangkor.

Semoga usaha yang telah dijalankan oleh pihak swasta Mr DIY ini dapat menarik minat lebih banyak lagi pihak swasta untuk berganding bahu bersama Majlis Perbandaran Manjung didalam melaksanakan tanggungjawab awam bagi memenuhi keperluan komuniti setempat disamping memupuk rasa kesedaran terhadap komuniti setempat secara sukarela.

Bahagian Pelancongan
Jabatan Pembangunan Komuniti Dan Sosial
Majlis Perbandaran Manjung






0 Comments:

Post a Comment