About

Sunday 23 February 2020

PROGRAM AGROFEST 2020 DAERAH MANJUNG

Program Perak SADC Mini Agrofest 2020 anjuran Perbadanan Pembangunan Pertanian Negeri Perak (PPPNP) masih berlangsung lagi pada hari ini iaitu hari ke-2 dan penamat.

Majlis perasmian dan penutup telah disempurnakan oleh Yang Berhormat Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pasir Panjang Tuan Haji Yahaya Bin Mat Noh selepas ucapan aluan yang telah sampaikan oleh Tuan Haji Yahanis Bin Yahya, Ketua Eksekutif PPPNP.

Daerah Manjung Bandar Pelancongan Dan Maritim yang menjadi pembuka tirai program pada tahun ini, terutama di Dataran Arena Square Taman Samudera yang menjadi tapak Agrofest 2020 terus dikunjungi dan menjadi tumpuan awam pelbagai lapisan masyarakat dan bangsa untuk mendapatkan dan membeli produk-produk segar dengan harga yang murah dan berpatutan.

Program Mini Perak SADC Agrofest diadakan lagi pada tahun ini hasil daripada kejayaan yang ditempa pada tahun 2019. Program yang diadakan selama 2 hari pada setiap bulan di setiap daerah.
Usaha dan objektif yang bertujuan untuk memperkenalkan kepada syarikat-syarikat dalam dan luar Negeri Perak dan penduduk warga Negeri Perak untuk mengenali lebih dekat PPPNP dan anak syarikat sebagai badan perniagaan, perusahaan dan pembangunan pertanian di Negeri Perak.

Program Agrofest 2020 dijalankan di 11 daerah serata Negeri Perak bertujuan untuk memperkenalkan aktiviti perniagaan serta produk yang dihasilkan oleh syarikat usahasama, penyewa, pemajak tanah serta para usahawan yang terdapat di bawah payung PPPNP untuk memberi ruang dan peluang kepada kumpulan sasar komuniti yang berpendapatan rendah, miskin dan miskin tegar mendapatkan hasil segar daripada ladang dengan harga yang berpatutan dan lebih murah.

Semoga inisiatif murni dan mulia yang dilaksanakan oleh PPPNP ini terus mendapat sambutan komuniti di setiap daerah hingga ke daerah penamatnya di Kinta nanti.

Bahagian Kemasyarakatan
Jabatan Pembangunan Komuniti dan Sosial
Majlis Perbandaran Manjung






0 Comments:

Post a Comment