About

Monday 2 March 2020

GOTONG ROYONG SJKC KAMPUNG JERING - 29.2.2020

Throwback pada 29 Februari 2020. Program mencantas dahan pokok dan menceriakan persekitaran kawasan Sekolah Jenis Kebangsaan Cina (SJKC) Kampung Jering, Ayer Tawar.

Ahli Majlis Zon 17 Encik Lau Cheong Loong turut serta bersama pentadbiran sekolah dan PIBG dengan kerjasama Jabatan Kesihatan Dan Perkhidmatan Bandar dan Unit Landskap Majlis Perbandaran Manjung.

Program adalah bagi memangkas dahan pokok yang membahayakan kepada komuniti sekolah disamping meningkatkan kebersihan dan keceriaan sekolah.

Objektif adalah bagi memupuk semangat kekitaan dalam kalangan warga sekolah, menyemai nilai-nilai murni dalam kalangan pelajar sekolah dan yang paling utama konsep gotong royong yang diterapkan sejak zaman nenek moyang kita dahulu dihidupkan bagi meningkatkan kerjasama dan mengeratkan silaturahim antara warga sekolah serta masyarakat setempat.

Semoga usaha yang murni dan harapan agar para ibu bapa serta masyarakat setempat akan terus memberikan sokongan padu terhadap setiap program yang dijalankan di sekolah baik dalam bidang akademik mahupun bukan akademik.

Bahagian Kemasyarakatan
Jabatan Pembangunan Komuniti dan Sosial
Majlis Perbandaran Manjung






0 Comments:

Post a Comment