About

Monday 13 February 2023

TABURKAN JASA, SEMAIKAN BUDI PROGRAM KHIDMAT KOMUNITI KOLEJ VOKASIONAL TAIPING (KVT) KEPADA KOMUNITI TELUK SENANGIN

Surau dan pantai Teluk Senangin menjadi destinasi pilihan bagi tujuan melaksanakan aktiviti kemasyarakatan oleh Kolej Vokasional Taiping.

Seramai 40 orang pelajar dari jurusan Diploma Kimpalan dan Diploma Automotif bersama 2 orang guru pengiring telah berkolaborasi dengan Jabatan Kesihatan Persekitaran dan Perkhidmatan Bandar Zon 3 Majlis Perbandaran Manjung (MPM) dan Persatuan Komuniti Teluk Senangin dalam program mengecat, membersih kawasan surau dan pembersihan pantai daripada sampah sarap.
Program tersebut mampu menjalinkan mahabah dan ukhuwah bersama warga komuniti Teluk Senangin yang menggunakan surau itu untuk melaksanakan ibadah dan mengimarahkan bulan Ramadan yang bakal tiba nanti.
Di program yang sama, sebanyak 143.7 kg sampah sarap dapat dikutip oleh pelajar KV Taiping di sepanjang pesisiran pantai sepanjang 7km tersebut dalam tempoh 4 jam. Kebanyakkan sampah yang dikutip terdiri daripada botol plastik, botol kaca, tin minuman dan pinggan polisterin yang ditinggalkan atau dibuang oleh pengunjung.
Semoga tenaga yang dicurahkan oleh KV Taiping pada hari ini menjadi 'pelaburan' pahala untuk saham di akhirat nanti.

Bahagian Kemasyarakatan
Jabatan Pembangunan Komuniti dan Sosial
Majlis Perbandaran Manjung






0 Comments:

Post a Comment