About

Sunday 19 February 2023

KONVOI KELAB PROTON X50 KOMUNITI PERAK KE ARAH MENGKOMERSIALKAN KEINDAHAN PANTAI TELUK SENANGIN, LUMUT.

Aktiviti membersih kawasan pesisiran pantai peranginan Teluk Senangin, Lumut daripada sampah sarap menjadi sebahagian daripada inisiatif ahli-ahli Kelab X50PC Komuniti Perak yang mengadakan Hari Keluarga di pantai tersebut.

Kelab X50PC Komuniti Perak yang terdiri daripada pemilik kenderaan Proton X50 seluruh negeri Perak meluangkan masa lebih 1 jam untuk aktiviti memupuk budaya menjaga kebersihan pantai awam kepada generasi alaf baru (anak-anak ahli kelab) dan juga mampu mencetus kesedaran kepada pengunjung pantai yang lain.

Dengan kekuatan 70 orang anggota ahli termasuk ahli keluarga telah berkolaborasi bersama Jabatan Kesihatan Persekitaran dan Perkhidmatan Bandar Zon 3 (Pantai Remis/Beruas/Ayer Tawar) MPM melaksanakan aktiviti pembersihan sampah sarap dalam agenda untuk memupuk kesedaran awam bahawa gaya hidup sihat berkait rapat dengan kebersihan persekitaran.

Sebelum.itu, acara "flag off" atau pelepasan 30 buah kenderaan Proton X50 peserta konvoi telah disempurnakan oleh Puan Hajah Jamilah Baharuddin @ lebih dikenali Jamilah Hasil Laut (penerima Anugerah AURA - kategori peruncitan dan pemborong) telah dilakukan di perkarangan Medan Selera Manjung Musang King.

Sekalung penghargaan dan terima kasih kepada Kelab X50PC Komuniti Perak yang cakna kepada alam sekitar dan membantu mengkomersialkan pantai peranginan Teluk Senangin sebagai destinasi percutian dan perkelahan yang ideal untuk dikunjungi oleh orang ramai.

Bahagian Kemasyarakatan
Jabatan Pembangunan Komuniti dan Sosial
Majlis Perbandaran Manjung







0 Comments:

Post a Comment