About

Monday 2 March 2020

GOTONG ROYONG KECERIAAN SMK METHODIST (ACS) SITIAWAN - 29.2.2020

Throwback pada 29 Februari 2020. Program Gotong Royong mencantas dahan pokok pelindung yang merbahayakan dan menanam pokok bunga bagi keceriaan persekitaran di SMK Methodist (ACS) Sitiawan.

Program anjuran SMK Methodist ACS Sitiawan dan PIBG turut disertai oleh pasukan pemaju perumahan terkenal di Daerah Manjung Ling Bena Developer Sdn Bhd dengan kerjasama Jabatan Kesihatan dan Perkhidmatan Bandar dan juga Unit Landskap Majlis Perbandaran Manjung.

Program bagi menjalankan tanggungjawab sosial korporat untuk menghilangkan kegusaran pihak pentadbiran sekolah dan komuniti terhadap dahan pokok yang merbahayakan bagi mengelak ditimpa bencana sewaktu ribut dan hujan lebat. 

Bagi tujuan keceriaan persekitaran sekolah Unit Landskap Majlis Perbandaran Manjung turut menyumbangkan 10 pokok teduhan jenis Merawan Siput Jantan dan 100 pokok bunga jenis Alamanda.

Semoga konsep gotong royong dan penglibatan pihak korporat di Daerah Manjung untuk turut serta meneruskan komitmen bagi mempertingkatkan kesejahteraan komuniti setempat serta menjayakan program menghijaukan bumi Perak Darul Ridzuan.

Bahagian Kemasyarakatan
Jabatan Pembangunan Komuniti dan Sosial
Majlis Perbandaran Manjung










0 Comments:

Post a Comment