About

Saturday 22 February 2020

KEJOHANAN PING PONG BERPASUKAN TERTUTUP MALAYSIA

Dewan Tertutup Kompleks Sukan Majlis Perbandaran Manjung, Seri Manjung pagi ini menjadi medan "pertempuran" Kejohanan Ping Pong Berpasukan Tertutup Malaysia 2020 bagi merebut piala Dato' Roman Yek Siew Lee.

Program anjuran bersama Majlis Perbandaran Manjung dan Pertubuhan Ping Pong Perak berlangsung bermula pada hari ini dan bakal berakhir pada keesokkannya.

Majlis perasmiannya telah dilakukan oleh Yang DiPertua Majlis Perbandaran Manjung, Tuan Syamsul Hazeman Bin Md Salleh.

Sebanyak 44 pasukan berentap bagi mengintai peluang ke perlawanan akhir yang akan diadakan pada 23 Februari 2020 (Ahad) bagi membolot wang tunai kemenangan keseluruhan yang berjumlah RM13,600.00 termasuk johan yang akan membawa pulang wang tunai RM5,000.00.

Penyertaan yang mendapat sambutan diluar jangkaan menarik minat pelbagai bangsa seluruh Malaysia menjadi kayu pengukur bagi menarik minat serta kerjasama pihak yang lain bagi mempertingkatkan kualiti sukan Ping Pong tanahair sekaligus memberi nafas baru agar negara tidak ketandusan bakat-bakat muda yang boleh diketengahkan.

Program ini adalah sebagai penjana kepada kualiti dan kuantiti komuniti yang berkemahiran dalam sukan Ping Pong yang bakal melahirkan atlet yang berkebolehan dan mampu bersaing.

Semoga usaha yang diketengahkan oleh Majlis Perbandaran Manjung dengan kerjasama Persatuan Ping Pong Perak menjadi penanda aras bagi melahirkan bakat baru yang boleh digilapkan kearah kecemerlangan dan menarik minat komuniti menceburi sukan Ping Pong.

Bahagian Kemasyarakatan
Jabatan Pembangunan Komuniti Dan Sosial
Majlis Perbandaran Manjung






0 Comments:

Post a Comment