About

Saturday 22 February 2020

PROGRAM KHIDMAT MASYARAKAT - KILANG YAMAHA Mfg (M) SDN BHD

Pusat Konservasi Dan Penerangan Penyu, Segari hari ini menerima kunjungan 40 orang Pegawai dan kakitangan daripada Kilang Yamaha Electronics Manufacturing (M) Sdn Bhd yang merasa bangga kerana dapat melaksanakan (CSR) program khidmat masyarakat menanam pokok merambong, membersih kawasan pantai dan 'memandikan' penyu.

Program kerjasama Jabatan Kesihatan Persekitaran dan Perkhidmatan Bandar, Unit Landskap Majlis Perbandaran Manjung, Pusat Konservasi dan Penerangan Penyu bersama Kilang Elektronik Yamaha yang berpengkalan di Ipoh.

YAMAHA Mfg. (M) Sdn. Bhd yang di wakili oleh Pengurus Kanan Jabatan Sumber Manusia dan Hal Ehwal Am, Raja Azhar Bin Raja Abdul Aziz dan Puan Azlina Binti Mohd Zabidi, Pegawai Perhubungan Awam dan Hal Ehwal Am turut berbesar hati menyumbangkan 5 unit 'bench stone' untuk kegunaan pengunjung dan melakukan pembelian tunai 50 unit pokok merambong daripada Unit Landskap, Majlis Perbandaran Manjung.

Objektif utama program adalah untuk menyemai dan memupuk rasa sayang terhadap pemuliharaan alam sekitar dan hidupan marin seperti penyu yang perlu di pelihara dan di jaga daripada kepupusan agar generasi akan datang dapat mengenalinya secara nyata.

Bahagian Kemasyarakatan
Jabatan Pembangunan Komuniti dan Sosial
Majlis Perbandaran Manjung





0 Comments:

Post a Comment