About

Monday 3 February 2020

Majlis Ramah Mesra Dan Perasmian Rumah Rakit Persatuan Nelayan Negeri Perak.

Pagi ini bertempat di Rumah Rakit Persatuan Nelayan Negeri Perak di kawasan laut Kuala Sg. Jarum Emas, Larut Matang, Taiping. Majlis Perasmian Rumah Rakit Persatuan Nelayan Negeri Perak.

Majlis perasmian telah disempurnakan oleh YB Dato' Abdul Yunus Bin Jamahri, Pengerusi Jawatankuasa Kemudahan Awam, Infrastruktur, Pertanian dan Perladangan Negeri Perak.

Program anjuran Lembaga Kemajuan Ikan Malaysia (LKIM) daripada inisiatif Pengarah Lembaga Ikan Negeri Perak Puan Norfajawati Binti Baharudin yang disertai oleh pelbagai agensi kerajaan persekutuan dan negeri Perak serta Persatuan Perikanan Negeri Perak.

Rumah Rakit ini yang akan menjadi destinasi yang sesuai sebagai tempat memancing ikan bagi "kaki pancing" yang terdiri dari pelbagai jenis ikan Kerapu, Jenahak, Siakap dan pelbagai jenis spesis yang lain yang banyak terdapat disini.

Majlis Ramah Mesra Yang Berhormat bersama komuniti nelayan Kampung Panchor, Pantai Remis diadakan di Arena Square, Kampung Panchor setelah selesai majlis perasmian Rumah Rakit di Kuala Jarum Emas dengan majlis dan penyerahan dividen untuk Persatuan Nelayan Negeri Perak dan penyampaian "food basket" kepada 28 orang kepada nelayan veteran dan balu nelayan.

Bahagian Kemasyarakatan
Jabatan Pembangunan Komuniti Dan Sosial
Majlis Perbandaran Manjung




0 Comments:

Post a Comment