About

Saturday 4 January 2020

KHIDMAT KEMASYARAKATAN UNiKL RCMP DI TELUK SENANGIN

Terima kasih diucapkan kepada Universiti Kuala Lumpur Royal College Of Medicine Perak, Ipoh (UniKL RCMP) yang membawa seramai 39 orang Mahasiswa dan Mahasiswi dan 1 orang Pensyarah bagi melaksanakan Program Kemasyarakatan Mengutip Sampah Sarap di Pantai Peranginan Teluk Senangin, Lumut.

Program adalah anjuran Kelab Pembina UniKL RCMP dengan kerjasama Majlis Perbandaran Manjung adalah didalam konteks menjalinkan hubungan pelan Tindakan Local Agenda (LA21) Bersih Indah Majlis Perbandaran Manjung disamping menggalakkan hubungan strategik antara agensi.

Objektif program adalah bagi mewujudkan kesedaran dan sikap bertanggungjawab di kalangan pengunjung pantai peranginan ini untuk bersama aktif di dalam menjaga kebersihan, keceriaan dan keindahan pantai awam.

Hasil daripada kutipan sampah sarap pada program pagi ini menunjukkan betapa banyak sampah yang dibuang tanpa rasa tanggungjawab oleh pengunjung sedangkan ia sepatutnya tidak berlaku.

Semoga inisiatif murni yang telah dilaksanakan ini memberi kesedaran awam bahawa menjaga kebersihan pantai adalah tanggungjawab semua.

Bahagian Kemasyarakatan
Jabatan Pembangunan Komuniti Dan Sosial
Majlis Perbandaran Manjung


0 Comments:

Post a Comment