About

Saturday 29 August 2020

INISIATIF KETUA KOMUNITI DAERAH MANJUNG MENYAMBUT AMBANG KEMERDEKAAN

Berbekal semangat patriotisme dan kecintaan kepada negara, walaupun ketiadaan sumbangan dana kewangan namun Pemimpin Masyarakat Tempatan Daerah Manjung yang terdiri daripada Pengerusi KRT, Pengerusi Persatuan Penduduk taman perumahan berupaya berdikari menyuntik semangat kecintaan terhadap negara melalui inisiatif sendiri iaitu penglibatan dan pengembelingan tenaga warga komuniti setempat.

Apa yang mengujakan bulan Ogos setiap tahun banyak peristiwa penting yang berlaku pada kepada semua orang termasuk detik-detik manis tarikh kelahiran, tarikh perkahwinan dan hari kemerdekaan yang bersejarah kepada negara kita Malaysia.
 
Inisiatif ini amat bermakna bagi menyuntik semangat dan memberi kesedaran kepada golongan muda masa kini menghargai kecintaan kepada negara dan mensyukuri apa yang kita nikmati ketika ini berbanding nenek moyang kita terdahulu.
 
Negara kita Malaysia telah merdeka dan komuniti kita hidup aman dan damai tetapi mengapa satu bendera pun begitu susah untuk kita pasangkan, kenapa?.
 
Sekiranya setiap satu rumah kediaman dan premis perniagaan memasang satu bendera, suasana menjadi lebih meriah dan membuktikan kita sama-sama berbangga menjadi warganegara Malaysia negara tumpah darahku.
 
Terima kasih kepada Pengerusi KRT dan Pengerusi Persatuan Penduduk Daerah Manjung termasuk Taman Manjung Point 4 & 5, Taman Samudera 2, Kampung Baru Kampung Jering, Taman Desa Maju, Kampung Deralik, Taman Manjung Baru, Taman Melati, Fasa 1D, Fasa 2C, KRT Seri Manjung 1, Bandar Baru Setiawan Perdana dan banyak lagi. Anda semua adalah pencetus minda merdeka.
Merdeka..Merdeka..Merdeka..
 
#Malaysia Prihatin
 
Bahagian Kemasyarakatan
Jabatan Pembangunan Komuniti & Sosial
Majlis Perbandaran Manjung





 

0 Comments:

Post a Comment