About

Thursday 16 July 2020

SUMBANGAN PROJEK EKSPEDISI RAKYAT TERBELA (ERAT) MPM TAHUN 2020

Sumbangan Projek Ekspedisi Rakyat Terbela (ERAT) Tahun 2020 Majlis Perbandaran Manjung diteruskan lagi pada tahun ini sepertimana tahun-tahun yang terdahulu.

Kali ini PCK Fresh Mart Sdn Bhd dan Tesco Store (M) Sdn Bhd berbesar hati dan berbangga untuk bersama Majlis Perbandaran Manjung bagi menyentuh jiwa golongan yang dikategorikan miskin bandar untuk layak menerima bantuan dalam bentuk barangan keperluan harian.

Projek ERAT MPM adalah salah satu program inisiatif transfomasi komuniti bagi mewujudkan perbandaran harmoni dan penyayang dengan penglibatan badan korporat, syarikat swasta, orang perseorangan, komuniti perbandaran untuk menyalurkan sumbangan barangan keperluan untuk diagihkan kepada komuniti kategori miskin bandar dan yang berpendapatan rendah di dalam kawasan bandar dalam meningkat kualiti hidup dan mengurang beban tanggungjawab keluarga.

Penglibatan lebih banyak badan korporat swasta, syarikat, orang ramai dan juga perseorangan untuk bersama-sama menjayakan amalan bersedekah dan menderma ini amatlah dialu-alukan bagi mewujudkan perbandaran kita yang barakah, prihatin dan penyayang.

" ..Tangan yang memberi lebih baik daripada yang menerima.."

Bahagian Kemasyarakatan
Jabatan Pembangunan Komuniti & Sosial
Majlis Perbandaran Manjung







0 Comments:

Post a Comment