About

Sunday 12 July 2020

PROGRAM PERASMIAN MESYUARAT AGUNG KOMUNITI FASA 2C SERI MANJUNG

Pagi ini bertempat di Dewan Komuniti Kegiatan Masyarakat Fasa 2C, Taman Fasa 2C, Seri Manjung sedang berlangsung Program Perasmian Mesyuarat Agung Komuniti Taman Fasa 2C, Seri Manjung bagi kali yang kedua.
Majlis perasmiannya disempurnakan oleh Tuan Mohd Helmi Bin Arifin, Setiausaha Perbandaran Manjung yang mewakili Tuan Yang Dipertua Majlis Perbandaran Manjung.

Didalam ucapan perasmian beliau mengalu-alukan bentuk kerjasama, hubungan baik diantara pihak Persatuan Penduduk Fasa 2C bersama Ahli Majlis Zon dan Pihak Berkuasa Tempatan yang boleh memberi kebaikan kepada Persatuan Penduduk dan seterusnya menjurus dan dimanfaatkan sebaiknya oleh komuniti setempat.

Turut hadir adalah Ahli Majlis Zon 8 Seri Manjung, Tuan Haji Hamidun Bin Ahmad dan Encik Issamudin Bin Ibrahim, Ketua Jabatan Pembangunan Komuniti Dan Sosial Majlis Perbandaran Manjung.

Sebelum itu ucapan aluan telah disampaikan oleh Tuan Haji Abdullah Bin Omar, Pengerusi Persatuan Penduduk yang merakamkan ucapan terima kasih kepada Majlis Perbandaran Manjung yang telah menerapkan nilai-nilai baik dan kemuafakatan dalam membentuk komuniti sejahtera.

Penubuhan Persatuan Penduduk Taman Fasa 2C diwujudkan pada tahun 2018 apabila Taman Fasa 2C didirikan sebagai kawasan penempatan komuniti yang baharu di kawasan perbandaran Manjung pada 15 Ogos 1996 dengan jumlah rumah kediaman sebanyak 259 unit.

Mesyuarat kali ini merupakan agenda Dwi Tahunan bagi pemilihan Pengerusi hingga ke Ahli Jawatankuasa yang baharu dan bagi mengatur langkah aktiviti sosial masyarakat, kebajikan di samping mengeratkan hubungan silatturrahim dan semangat ukhwah sesama komuniti setempat.

Di dalam perasmian itu beliau turut menyarankan penglibatan aktif Persatuan Komuniti didalam program-program yang dianjurkan samada melalui Persatuan, Ahli Majlis Perbandaran atau Pihak Berkuasa Tempatan dan peranan Jabatan Pembangunan Komuniti Dan Sosial sebagai pemudahcara bagi membantu persatuan komuniti melaksanakan program-program selaras dengan kehendak semasa yang boleh membuahkan nilai yang baik kearah kemakmuran kepada komuniti dan Daerah Manjung amnya.

Bahagian Kemasyarakatan
Jabatan Pembangunan Komuniti Dan Sosial
Majlis Perbandaran Manjung









0 Comments:

Post a Comment