About

Tuesday 14 July 2020

PROGRAM PENYERAHAN KUNCI DEWAN KOMUNITI MAJLIS PERBANDARAN MANJUNG

Hari ini telah berlangsung Program Penyerahan Kunci Dewan Komuniti Majlis Perbandaran Manjung kepada Ahli Majlis Perbandaran Manjung.

Penyerahan tersebut sebagai simbolik bagi tujuan pengagihan tanggungjawab kawal selia dan amanah kepada Ahli Majlis Perbandaran Manjung dan jawatankuasa penduduk yang dilantik sesuai dengan peranan Ahli Majlis sebagai penghubung antara masyarakat dan PBT.

Disamping itu juga sebagai menghargai peranan Ahli Majlis yang menyumbang kepada pelaksanaan dasar dikawasan pentadbiran yang kawal selianya dan juga merupakan penggerak utama dikalangan komuniti setempat untuk bergerak aktif dengan aktiviti kemasyarakatan.

Sebanyak 5 buah Dewan Komuniti yang terlibat pada program pagi tadi adalah Dewan Komuniti Taman Samudera, Dewan Komuniti Taman Fasa 2C, Dewan Komuniti Taman Fasa 2 Gabungan (D/E/F&G) dan Dewan Komuniti Fasa 2H/I/J.

Penyerahan kunci dewan telah disempurnakan oleh Encik Muhamad Shukri Bin Ismail, Penolong Pegawai Tadbir Jabatan Pembangunan Komuniti Dan Sosial kepada Tuan Haji Rosli Bin Abd Rahman (Ahli Majlis Zon 9 - Dewan Komuniti Taman Samudera), Tuan Haji Hamidun Bin Ahmad (Ahli Majlis Zon 8 - Dewan Komuniti Fasa 1A & Fasa 2C) dan Tuan Haji Mohd Rafiq Bin Haji Mohd (Ahli Majlis Zon 7 - Dewan Komuniti Fasa 2 Gabungan dan Dewan Komuniti Fasa 2H/I/J).

Kesemua 5 buah Dewan Komuniti tersebut boleh digunakan, disewakan kepada komuniti setempat, jabatan kerajaan, swasta dan badan bukan kerajaan untuk melaksanakan aktiviti yang bermanfaat kepada komuniti hingga kepada kegunaan untuk urusan perkahwinan dan keramaian.

Untuk segala pertanyaan tentang penggunaan dewan tersebut pihak komuniti boleh berhubung terus kepada Ahli Majlis Perbandaran Manjung yang telah diamanahkan tersebut.

Bahagian Kemasyarakatan
Jabatan Pembangunan Komuniti & Sosial
Majlis Perbandaran Manjung





0 Comments:

Post a Comment