About

Friday 17 July 2020

PROGRAM CERAMAH PERINTAH KAWALAN PERGERAKAN PEMULIHAN


Pagi tadi bertempat di Dewan Anjung Perdana Ibu Pejabat Majlis Perbandaran Manjung telah berlangsung Program Ceramah Perintah Kawalan Pergerakan Pemulihan (PKPP).

Kehadiran terdiri daripada Tuan Yang DiPertua, Ahli Majlis, Setiausaha Perbandaran, Pengarah, Ketua Jabatan, Ketua Unit, kakitangan dan Ahli Jawatankuasa Masjid Daerah Nurul Hidayah.
Ceramah telah disampaikan oleh Al-Fadil Ustaz Syamsul Amri Bin Ismail atau lebih dikenali sebagai "Syamsul Debat".

Penceramah bebas dan personaliti televisyen yang terkenal dengan rancangan keagamaan dikaca televisyen dan media sosial berbicara berkenaan "Norma Kehidupan Baharu Semasa Perintah Kawalan Pergerakan" seperti yang diungkap oleh pucuk pimpinan negara, Perdana Menteri Malaysia bagi menjamin kesejahteraan, keselamatan dan kawalan keatas rakyat Malaysia.

Rata-rata rakyat berharap selepas sahaja PKP ditamatkan, rakyat akan menjalani kehidupan seperti biasa. Namun untuk keselamatan rakyat PKPB dan kini PKPP telah dilaksanakan.

Walaupun rangkaian virus Covid-19 boleh dihentikan dengan PKP tetapi untuk melawan virus tersebut adalah sesuatu yang belum diketahui kerana tiada vaksin penawarnya hingga kini.

Pada majlis yang sama penceramah sempat mengambil peluang mendoakan kesejahteraan keatas Yang DiPertua Majlis Perbandaran Manjung, Tuan Syamsul Hazeman Bin Md Salleh yang menyambut hari lahir pada hari ini.

Namun, Iltizam dan semangat kerja keras yang dipaparkan oleh Majlis Perbandaran Manjung sejak bermula PKP hingga kini menarik perhatian penceramah yang menjunjung tinggi pergorbanan yang telah dilakukan bagi menjamin keselamatan komuniti perbandaran.

Akhir kalam, Kun Fa Ya Kun adalah kalimat yang berbentuk perintah dan larangan. Kalimat yang menunjuk segala atas kehendakNya.

Bahagian Kemasyarakatan
Jabatan Pembangunan Komuniti & Sosial
Majlis Perbandaran Manjung







0 Comments:

Post a Comment