About

Friday 16 October 2020

PROGRAM MESYUARAT PENUBUHAN JAWATANKUASA PENDUDUK AHLI MAJLIS, MAJLIS PERBANDARAN MANJUNG

 

Bertempat di Dewan Orang Ramai Kampung Teluk Penchalang, Sitiawan sedang berlangsung Program Mesyuarat Jawatankuasa Penduduk Ahli Majlis.

Kali ini Ahli Majlis Zon 5 (Sitiawan) Encik Azmi Bin Murid menubuhkan barisan jawatankuasa penduduk yang akan mewujudkan hubungan dua hala meliputi kawasan bermula daripada TNB Janamanjung hingga ke SK Muhamad Saman, Pasir Panjang Laut, Sitiawan.
 
Program perasmian dan sesi taklimat telah disampaikan oleh Ketua Jabatan, Jabatan Pembangunan Komuniti Dan Sosial Majlis Perbandaran Manjung, Encik Issamudin Bin Ibrahim.
 
Objektif program ini adalah bagi mewujudkan dan menggalakkan penglibatan dan penyertaan komuniti di dalam aktiviti outreach peringkat perbandaran. Penyampaian maklumat dan penerimaan aduan komuniti dan permasalahan yang boleh diselesaikan di peringkat PBT. 
 
Penyaluran maklumat yang telus, penerangan yang tepat serta aktiviti dan program, dasar serta perkembangan semasa MPM kepada komuniti juga adalah salah satu objektif penubuhan Jawatankuasa Penduduk Ahli Majlis.
 
Secara kebetulan Encik Soffi Bin Jikan @ "kasi sengat" pelakon filem terkenal tanahair turut hadir bagi memeriahkan mesyuarat kali pertama tersebut untuk mempromosikan produk IKS untuk komuniti.
 
Bahagian Kemasyarakatan
Jabatan Pembangunan Komuniti & Sosial
Majlis Perbandaran Manjung






 

0 Comments:

Post a Comment