About

Thursday 15 October 2020

PROGRAM MESYUARAT PENUBUHAN JAWATANKUASA PENDUDUK AHLI MAJLIS ZON 22

 

Bertempat di Dewan Orang Ramai Kampung Panchor, Pantai Remis sedang berlangsung Program Mesyuarat Jawatankuasa Penduduk Ahli Majlis Perbandaran Manjung Zon 22 (Pantai Remis) Tuan Haji Zakaria Bin Hashim bagi kali yang Pertama.

Mesyuarat Jawatankuasa Penduduk adalah salah satu elemen yang perlu diadakan oleh setiap Ahli Majlis dan perlu diadakan sebanyak 4 kali setahun. Setiap Ahli Majlis Zon seumpama ADUN yang bertanggungjawab kepada DUN dibawah kawasan zonnya.
 
Program Mesyuarat Jawatankuasa Penduduk kali yang Pertama telah dirasmikan oleh Encik Muhamad Shukri Bin Ismail, Penolong Pegawai Tadbir Jabatan Pembangunan Komuniti Dan Sosial, Majlis Perbandaran Manjung.
 
Objektif penubuhan Jawatankuasa Penduduk Majlis Perbandaran Manjung yang dipimpin oleh setiap Ahli Majlis MPM adalah sebagai platform bagi mewujudkan kerjasama diantara MPM bersama warga perbandaran dan pada masa yang sama menggalakkan penyertaan warga perbandaran dalam menjaga hubungan kemasyarakatan yang harmoni dan membantu menangani isu-isu perbandaran.
 
Bahagian Kemasyarakatan
Jabatan Pembangunan Komuniti & Sosial
Majlis Perbandaran Manjung
 




 

0 Comments:

Post a Comment