About

Saturday 19 October 2019

PROGRAM MENANAM POKOK TEDUHAN DI PUSAT REKREASI METHODIST, SITIAWAN

Pagi ini aktiviti gotong royong menanam pokok teduhan sedang dilaksanakan di perkarangan bekas Klinik Methodist Kampung Koh yang bakal akan berubah wajah menjadi Pusat Aktiviti dan Mesyuarat Pentadbir Methodist kelak.

Pada hari ini sebanyak 45 pokok teduhan daripada jenis Penaga Lilin (Mesua Ferrea) sumbangan daripada Unit Landskap Majlis Perbandaran Manjung yang diketuai oleh Encik Azmir Bin Zamzuri, Penolong Pegawai Pertanian akan di tanam di sekeliling tanah kepunyaan Pentadbir Methodist Kampung Koh.

Ahli Majlis Zon 9 (Sitiawan) Majlis Perbandaran Manjung Encik Cheong Ngin Koong dan Ahli Majlis Zon 17 (Kpg Baru Kpg Merbau-Kpg Baru Kpg Jering, Ayer Tawar) Encik Lau Cheong Loong serta Ahli Jawatankuasa Pentadbir Methodist Kampung Koh berganding bahu bersama 15 orang anggota Unit Lanskap bagi aktiviti menanam pokok teduhan tersebut.

Semoga usaha murni bagi kempen menanam pokok untuk pengindahan kawasan persekitaran ini akan memberi nilai tambah kepada keceriaan yang menarik dan keseimbangan ekosistem alam sekitar di kawasan bangunan Klinik Methodist dan Pekan Kampung Koh serta Daerah Manjung amnya.

Bahagian Kemasyarakatan
Jabatan Pembangunan Komuniti dan Sosial
Majlis Perbandaran Manjung





0 Comments:

Post a Comment