About

Sunday 14 June 2020

GOTONG ROYONG KOMUNITI RUMAH PANGSA TAMAN EMAS - 14 JUN 2020

Pagi tadi bertempat di Perumahan Awam Rumah Pangsa Taman Emas, Kampung Cina, Sitiawan, telah diadakan program gotong royong pembersihan kawasan dan sampah pukal serta pembasmian tempat pembiakan nyamuk aedes.

Program anjuran Jabatan Kesihatan Persekitaran Dan Perkhidmatan Bandar (Zon 2 - Sitiawan), Unit Pesuruhjaya Bangunan, Majlis Perbandaran Manjung bersama Persatuan Penduduk Rumah Pangsa Taman Emas.

Seramai 30 orang ketua keluarga komuniti rumah pangsa tersebut telah turut serta bersama kakitangan Majlis Perbandaran Manjung.

Program yang dilaksanakan adalah bertujuan untuk membentuk komuniti yang kondusif melalui semangat tolong menolong, bekerjasama, mewujudkan semangat kekitaan, memberi kesedaran komuniti terhadap penjagaan kebersihan dengan mencegah kawasan pembiakan nyamuk aedes dalam membentuk komuniti yang bebas daripada wabak denggi disamping merapatkan hubungan silatturahim antara penghuni dan Pihak Berkuasa Tempatan.

Semoga usaha murni yang telah terlaksana tersebut menjadi pemangkin kepada komuniti penempatan yang lain untuk mewujudkan penempatan komuniti yang bersih, sihat dan selamat didiami. 

#Manjung Bersih & Indah

Bahagian Kemasyarakatan
Jabatan Pembangunan Komuniti & Sosial
Majlis Perbandaran Manjung





0 Comments:

Post a Comment