About

Sunday 22 September 2019

PROGRAM MENANAM POKOK DAN PEMBERSIHAN KAWASAN TAMAN KIARA (22 SEPT 2019)

Pagi ini di Taman Kiara, Batu 6, Sitiawan berlangsung program gotong royong menanam pokok dan pembersihan kawasan penempatan taman perumahan oleh Jawatankuasa Penduduk Dan Kebajikan Taman Kiara dengan kerjasama Jabatan Kesihatan Dan Perkhidmatan Bandar dan Unit Landskap Majlis Perbandaran Manjung.

Sebanyak 20 unit pokok teduhan jenis Penaga Lilin, 25 unit pokok renek jenis Allamanda dan 25 unit pokok renek Ficus Gold telah disumbangkan oleh Unit Landskap bagi tujuan pengindahan dan keceriaan kawasan sekitar taman tersebut.

Pengerusi Jawatankuasa Penduduk Zon 11@ Ahli Majlis, Majlis Perbandaran Manjung Puan Nik Noorazizah Binti Hamzah dan YB Dun Astaka Encik Teoh Vee Chern turut hadir menyertai program ini.

Semoga usaha murni bagi menjayakan program kebersihan dan keceriaan kawasan persekitaran komuniti Taman Kiara ini dapat meningkatkan lagi komitmen untuk membentuk sikap positif komuniti terhadap kebersihan, keselamatan, keselesaan dan bagi mewujudkan iklim yang kondusif kearah taman penempatan komuniti yang bersih, indah, selamat dan ceria.

 Bahagian Kemasyarakatan
Jabatan Pembangunan Komuniti Dan Sosial
Majlis Perbandaran Manjung

 




0 Comments:

Post a Comment